alora.pl

Serwis motoryzacyjny i newsowy

Mężczyzna

Jak zrobić przypisy w Wordzie?

Jak zrobić przypisy w Wordzie?

Przypisy w Wordzie są doskonałym sposobem na dodanie informacji źródłowych do naszego dokumentu. Dzięki nim czytelnik może sprawdzić, skąd pochodzi dana informacja i dowiedzieć się więcej na dany temat. Jak zatem zrobić przypisy w Wordzie i jak je edytować? Zapraszam do lektury!

Jak zrobić przypisy w Wordzie?

Przypisy w Wordzie można dodawać na dwa sposoby – poprzez tworzenie przypisów dolnych lub umieszczanie przypisów końcowych. Każda z tych metod ma swoje zalety i może być użyteczna w zależności od potrzeb użytkownika.

Korzystanie z opcji przypisów w Wordzie

Tworzenie przypisów dolnych

Aby dodać przypis dolny w dokumencie Worda, należy postawić kursor w miejscu, gdzie chcemy umieścić przypis, a następnie przejść do zakładki „Odwołanie”. W sekcji „Przypisy” znajdziemy opcję „Przypis dolny”. Po jej wybraniu, automatycznie zostanie dodany przypis z kolejnym numerem.

Warto zaznaczyć, że Word sam numeruje przypisy dolne i dostosowuje ich formatowanie do stylu dokumentu. Jeśli chcemy zmienić sposób numerowania lub formatowania przypisów dolnych, możemy to zrobić w ustawieniach Worda.

Umieszczanie przypisów końcowych

Przypisy końcowe są alternatywnym sposobem dodawania informacji źródłowych do dokumentu. Aby dodać przypis końcowy, również należy postawić kursor w odpowiednim miejscu i wybrać opcję „Przypisy końcowe” z zakładki „Odwołanie”. Przypis końcowy zostanie dodany na końcu tekstu, a w miejscu, gdzie postawiliśmy kursor, pojawi się link do niego.

Warto pamiętać, że przypisy końcowe są wygodne zwłaszcza w dłuższych dokumentach, gdzie przypisy dolne mogłyby sprawić problem z czytelnością tekstu.

Formatowanie przypisów w Wordzie

Word pozwala na pełne dostosowanie formatowania przypisów do naszych potrzeb. Możemy zmieniać styl numeracji, kolor lub rozmiar czcionki, a także dodać dodatkowe informacje, takie jak autora czy rok publikacji.

Aby zmienić formatowanie przypisów w Wordzie, należy wybrać przypis, którego chcemy edytować, kliknąć prawym przyciskiem myszy i wybrać opcję „Edytuj przypis”. Następnie możemy dowolnie zmieniać ustawienia formatowania, a nawet dodać własne teksty do przypisu.

Edytowanie przypisów w dokumencie

Gdy mamy już dodane przypisy do naszego dokumentu, możemy je łatwo edytować i dostosowywać do naszych potrzeb. Możemy zmieniać ich kolejność, usuwać niepotrzebne przypisy, a nawet dodawać nowe w dowolnym miejscu dokumentu.

Aby edytować przypisy w dokumencie Worda, należy przejść do zakładki „Odwołanie” i wybrać opcję „Edytuj przypisy”. W ten sposób otworzy się specjalne okno, w którym możemy zarządzać wszystkimi przypisami w dokumencie.

Jak widać, dodawanie i edytowanie przypisów w Wordzie jest bardzo proste i pozwala na pełną kontrolę nad informacjami źródłowymi w naszym dokumencie. Dzięki nim nasze prace będą bardziej profesjonalne i czytelne dla czytelników.

Udostępnij

O autorze

Redakcja Alora.pl to grupa pasjonatów motoryzacji, finansów i świata mężczyzn. Z naszych artykułów dowiesz się jak odpowiednio poruszać się w każdym z tych światów.